خواص و فواید اسید هیالورونیک

پنجشنبه 6 شهريور 1399
13:07
فاطمه عرفانیان




هيالورونيک اسيد ( Hyaluronic Acid ) یک ماده روان کننده است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود . بیشترین غلظت هيالورونيک اسيد در بدن در پوست ، داخل مفاصل ، درون چشم و در سایر بافت‌ها یافت می‌شود . این اسید می‌تواند با مراقبت از کلاژن پوست ، رطوبت را افزایش داده و سبب افزایش حالت کشسانی پوست و انعطاف پذیری آن شود . امروزه HA در محصولات مختلف زیبایی و مراقبت‌های ضد پیری مصرف می‌شود . می‌توانید لوسیون‌های حاوی اسید هیالورونیک ، کرم‌ها ، سرم ها و مکمل های آن را در فروشگاه‌ها بیابید . برای افراد مبتلا به استئوآرتریت ، مطالعات نشان داده که 80 میلی گرم اسيد هيالورونيک به مدت دو ماه به بهبود علائم آن کمک می‌کند . امروزه افراد بسیاری تمایل به استفاده از اسيد هيالورونيک برای جوان سازی و شادابی پوست دارند و به همین علت به اکسیر جوانی معروف می باشد .


خواص هیالورونیک اسید


درمان استئوآرتریت

یکی از موارد استفاده این اسید درمان درد زانو و بیماری استئوارتریت می باشد . هیالورونیک اسید تائیدیه FDA را برای درمان استئوآرتریت دارد و دوزهای بالای آن برای این بیماری تزریق می شود . اخیرا پژوهش ها ثابت کرده است حتی دوز های پایین آن نیز می تواند در تسکین درد موثر باشد .


هیدراته کردن پوست پیر و خشک

هيالورونيک اسيد یک ماده هیدراته است . بسیاری از مصرف کنندگان اسید هیالورونیک پس از مصرف گزارش داده اند که پوستشان درخشان تر و بافت آن نرم تر و همچنین پف زیر چشمان آن‌ها کمتر شده است . پیری پوست از راه پیری ذاتی و یا عوامل بیرونی پدید می‌آید که این بدین معنی است که تماس روزانه پوست با محیط بیرون و انواع آلاینده‌ها و نور آفتاب ، سبب تخریب سلول های پوست می‌گردد . خشکی پوست ، چشم و لب ، چین و چروک پوست و کاهش حالت کشسانی بافت پوست از علائم پیری پوست می‌باشد .
محققان متوجه شده اند که خشکی آخرین لایه پوست ، ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خورشید ، نقش مهمی در تشکیل چین و چروک دارد . مطالعات نشان داده است که چین و چروک و خطوط ریز معمولا در رطوبت کم در مقایسه با محیط های با رطوبت بالا بیشتر قابل مشاهده است ، زیرا در این شرایط ظرفیت نگهداری آب ذخیره در پوست و در نتیجه کشش پوست کاهش می‌یابد . هيالورونيک اسيد می‌تواند با ذخیره آب سلول ها در برابر آفتاب ، به کاهش خشکی پوست و در نتیجه کاهش علائم پیری به طور طبیعی موثر باشد . هیالورونیک اسید فوایدی مشابه روغن آرگان را نیز دارا می باشد .


محافظت در برابر بیماری های التهابی روده

هیالورونیک اسید طبیعی توسط بدن ساخته می‌شود و به طور طبیعی در کلاژن مرغ یافت می‌شود و می‌تواند بدن را از بیماری های التهابی روده مثل کولون و کولیت اولسراتیو محافظت کند . اضافه کردن غذاهای حاوی اسید هیالورونیک و مکمل های غذایی در رژیم غذایی ، می‌تواند به روند بهبود طبیعی دستگاه گوارش کمک کند و به طور بالقوه از سندرم روده تحريک پذير نیز محافظت نماید .


کاهش چین و چروک

گرچه اکثر مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از HA در روند بهبود ظاهر پوست تا شش هفته یا بیشتر به طول می انجامد ، اما برخی مطالعات نشان داده اند که سرم های ضد چروک HA و کرم های دور چشم گاهی اوقات می‌توانند در عرض دو تا چهار هفته اثرات خود را نشان دهند . نتایج مطالعات نشان داده اند که که استفاده از محصولات حاوی اسید هیالورونیک ، به طور موثر سبب کاهش چین و چروک پوست و کاهش افتادگی پوست در یک ماه پس از استفاده مستمر می‌شود . البته با دو نشانه ی احساس خارش و هم چنین افزایش حجم گونه همراه است . همچنین مطالعات نشان می‌دهد که هیالورونیک اسید اثر مرطوب کنندگی قابل توجهی بر روی پوست دارد و سبب شفافیت پوست می‌گردد و به طور واضح اثرات قابل توجهی در کاهش عمق چروک‌ها تا 40 درصد، هیدراتاسیون پوست تا 96 درصد و استحکام و کشش پوست به میزان قابل توجهی تا 55 درصد در پایان هشت هفته بر روی پوست شما می‌گذارد .

کمک به کاهش خشکی و مشکلات چشم

از خواص اسید هیالورونیک می توان به کاهش خشکی چشم اشاره کرد . مایع داخل چشم به نام vitreous humor ، تقریبا به طور کامل از اسید هیالورونیک تشکیل شده است . قطره چشم هیالورونیک اسید می‌تواند به تجدید رطوبت چشم از راه تولید اشک و بازگرداندن تعادل مایع آن کمک کند . همچنین تحقیقات نشان داده اند که هیالورونیک اسید ، باعث کاهش آسیب های اکسیداتیو شدن قرنیه چشم ناشی از نور UVB می‌باشد .

ترمیم زخم‌ها و آفتاب سوختگی

هيالورونيک اسيد برای درمان جوش های لب ، زخم‌های دهان ، گزش ها و سوختگی ها به دلیل حفظ رطوبت بافتی پوست مفید است . همچنین از ژل هیالورونیک اسید برای سرعت بخشیدن به روند بهبود ترک خوردگی لب ها و یا خونریزی آن مصرف می‌شود .


تسکین درد مفاصل

از بین بردن درد مفاصل از مهم ترین فواید هیالورونیک اسید می باشد . هیالورونیک اسید در تمام استخوان‌ها ، بافت ها ، مفاصل ، تاندون‌ها و ساختارهای غضروفی در سراسر بدن یافت می‌شود . HA به استخوان‌ها در برابر سایش و شکستگی و کاهش درد نیز کمک می‌کند و در ارتباط با بیماری های مفصلی دژنراتیو مفید می باشد .


عوارض هیالورونیک اسید

استفاده از مکمل‌ها و تزریقات HA در زنان باردار یا مادرانی که شیرده هستند توصیه نمی‌شود . چرا که ممکن است عوارض بدی بر روی جنین یا کودک در حال رشد بگذارد .

[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامتی و تندرستی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]